Dian Hanson`s: The History of Men` Magazines. Vol. 2: From Post-War to 1959; Taschen, 2022

  • Издатель: Taschen
  • ISBN: 978-3-8365-9235-2
  • Книги: Книги на английском языке
  • ID:14482154
Где купить

Где купить

Последняя известная цена от 6691 р. до 6691 р. в 3 магазинах

В данный момент у нас нет информации о наличии данного товара в магазинах.
Вы можете поискать его на других площадках:

МагазинЦенаНаличие
Один из первых книжных интернет-магазинов, работающий с 2002 года
Заказ от 800 рублей мы привезем бесплатно!
Яндекс.Маркет
5/5
Промокоды на скидку
Avito доставка позволит получить любой товар, не выходя из дома

История цены

МагазинПоследняя известная ценаОбновлено
book24
6691 р.
03.03.2024
Буквоед
6691 р.
04.03.2024
Читай-город
6691 р.
03.03.2024

Описание

WWII was devastating to Europe, but the U.S. emerged with a robust economy. People who were encouraged to save every cent for the war effort now spent freely, including on magazines. The U.S. quickly came to dominate the men’s magazine market.Playboy, launched in December 1953, made a huge impact on publishing, but it was not the only American men’s magazine in the 1950s. The quirky burlesque titles Beauty Parade, Wink, Titter and Eyeful, featuring Bettie Page and covers by artist Peter Driben, inspired a spate of competing titles. Much loved WWII pin-ups, often of aspiring starlets, led to “news and nudes” titles with cover girls Marilyn Monroe and Jayne Mansfield, and to more lurid titles like Shock, blending burlesque and celebrity scandal. In New York City a clandestine fetishist magazine industry, bankrolled by the mob, emerged, first with John Willie’s Bizarre, then Lenny Burtman’s female dominant Exotique.Argentina, with a strong European influence, produced sophisticated Vea (Watch), while England, suffering paper shortages, produced little magazines with big buxom models, charting a path it would maintain through the 1960s.Then came Playboy. Eschewing the strippers, Hugh Hefner offered up “the girl next door,” eroticized innocence, and espoused consumerism as the route to sexual success. This combination made Playboy the most successful men’s magazine in history, shaping international publishing for decades.Volume 2 in this series contains over 650 magazine covers and photos from the U.S., Mexico, Argentina and England, plus informative essays.

Смотри также о книге.

О книге


ПараметрЗначение
ISBN978-3-8365-9235-2
Автор(ы)
ИздательTaschen
Год издания2022
Кол-во страниц460
РазделКниги на английском языке
Возрастное ограничение18+
Количество страниц460
Форматшитая
Вес2.05кг
Переплетшитая
Страниц460
Размеры22,00 см × 28,50 см × 3,00 см
ТематикаПрикладная и научно-популярная литература


Отзывы (0)


Зарегистрируйтесь и получайте бонусы за покупки!


Книги на английском языке - издательство "Taschen"

Категория 5352 р. - 8029 р.

Книги на английском языке

Категория 5352 р. - 8029 р.

закладки (0) сравнение (0)

15 ms