The Political Power of Global Corporations; John Wiley & Sons Limited

2053 р.

  • Издатель: John Wiley & Sons Limited
  • ISBN: 9780745698472
  • Книги: Политика, политология
  • ID:6508382
Где купить

Где купить (1)

Цена от 2053 р. до 2053 р. в 1 магазинах

МагазинЦенаНаличие
2053 р.
2567 р. -20% Электронная книга Кэшбэк до 14%

01.07.2024
Один из первых книжных интернет-магазинов, работающий с 2002 года
Промокоды на скидку
Заказ от 800 рублей мы привезем бесплатно!
Яндекс.Маркет
5/5
Промокоды на скидку
Avito доставка позволит получить любой товар, не выходя из дома

Предложения банков


Компания Предложение
Альфа-Банк

Беспроцентный период - до 100 дней. Выпуск кредитной карты - бесплатно

Халва

Рассрочка 0% до 36 мес. Лимит кредитования - до 500 000 рублей. Снятие заемных средств в рассрочку на 3 мес. Кэшбэк до 10%

Описание

We have long been told that corporations rule the world, their interests seemingly taking precedence over states and their citizens. Yet, while states, civil society, and international organizations are well drawn in terms of their institutions, ideologies, and functions, the world's global corporations are often more simply sketched as mechanisms of profit maximization. In this book, John Mikler re-casts global corporations as political actors with complex identities and strategies. Debunking the idea of global corporations as exclusively profit-driven entities, he shows how they seek not only to drive or modify the agendas of states but to govern in their own right. He also explains why we need to re-territorialize global corporations as political actors that reflect and project the political power of the states and regions from which they hail. We know the global corporations' names, we know where they are headquartered, and we know where they invest and operate. Economic processes are increasingly produced by the control they possess, the relationships they have, the leverage they employ, the strategic decisions they make, and the discourses they create to enhance acceptance of their interests. This book represents a call to study how they do so, rather than making assumptions based on theoretical abstractions.

Смотри также о книге.

О книге


ПараметрЗначение
Автор(ы)
ИздательJohn Wiley & Sons Limited
ISBN978-0-7456-9847-2


Отзывы (0)


Зарегистрируйтесь и получайте бонусы за покупки!


Книги: Политология - издательство "John Wiley & Sons Limited"

Категория 1642 р. - 2463 р.

Книги: Политология

Категория 1642 р. - 2463 р.

закладки (0) сравнение (0)

178 ms